måndag 24 augusti 2009

Pigg piggelin

Amanda är så rolig att jag skrattar åt (och med) henne varje dag. Ibland är hon dock mindre rolig, ffa då hon ska gå och lägga sig. Ikväll lyckades hon dock få mig att skratta även vid detta tillfälle.
Amanda är aldrig trött om man frågar henne och hon vill aldrig gå och lägga sig. Hon kan vara så trött att hon knappt orkar stå, hon gnuggar sig i ögonen men om Du frågar henne om hon ska gå och lägga sig så får Du garanterat ett "Nej, vill inte sova" till svar. Likaså ikväll och jag såg framför mig en jättefight. Vi gick upp, hon drack sin välling, tänderna borstades och så satte vi oss alla tre (hon, jag och Felice) i hennes säng. Amanda kröp omkring en stund för att hitta en bekväm position, stökade lite, stökade lite till, satte sig upp, babblade osv. Hon blev snabbt långsammare i sina rörelser och så vips så hade hon närkontakt med John Blund. Då jag skulle förflytta mig från sängen så mumlar hon till, vänder sig och säger sedan (i sömnen) "Vill inte sova". Snacka om envis!

2 kommentarer:

  1. ha ha ha sötis!
    Emma är faktiskt också så där. Hon är ALDRIG trött.
    Mathilda hon är helt annorlunda, hon säger ofta till att hon vill gå och sova.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, underbart!

    SvaraRadera