måndag 3 augusti 2009

It’s raining babies!

bebis__

Herre jösses vilken babyboom det måste vara nu! Jag tycker att det föds bebisar som det ploppar upp maskrosor om våren. Och är det inte födslar man får höra talas om så är det människor som går i väntans tider.

Totalt har fem Bagis-bebisar fötts i år. Först ut var Saras Thilda i januari, tätt följd av Felice i februari. I mars föddes ängeln Max, varför fick han inte vara med? I juni kom Veronikas efterlängtade Neo och för en dryg vecka sedan föddes lilla Lea, dotter till Emma. Utöver detta så är det tre (så vitt jag vet) på jobbet som väntar tillökning i höst: två bebbar i oktober och en i november. Helt otroligt (tycker nog cheferna också…).

Dessutom är det massor med vänners vänner och släktingar, gamla klasskamrater och gamla arbetskamrater som ploppar ur sig barn åt höger och vänster. För ett par veckor sedan föddes tre bebisar samma helg, en gammal arbetskompis fick en Elise, mammas vän Ingela blev mormor för tredje gången till en pojke och en gammal klasskompis fick sin andra son. Dagarna dessförinnan blev Amandas dagiskompis Wilda storasyster till Melina och därmed blev min gamla klasskompis Klas tvåbarnspappa.

Just för stunden är jag ganska “bebismätt” efter ett antal veckor med extremt lite sömn, så just nu är jag inte ett dugg avis på de som går omkring med stora magar och väntar eller de som för första gången får se sin lill* parvel. Men det kommer säkert tillbaka, det bekanta bebissuget. Finns det någon som känner till ett effektivt vaccin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar