lördag 19 september 2009

Språkfen

Tandfens existens kände jag till, men nu börjar jag undra om det kanske finns en språkfe också. Amanda har ju inte världens mest utvecklade språk även om det blivit avsevärt bättre sista månaderna. Nu kan till och med utomstående förstå vad det är hon försöker säga ibland. Fler och fler ord kommer det och en del ord som länge haft en “Amanda twist” har nu blivit korrekta. Och nu verkar det ha hänt något extraordinärt över natten. För idag har jag fått höra flera långa meningar som har varit helt korrekt sammansatta och med ett nära nog perfekt uttal. Till exempel satt vi vid middagsbordet och pratade om dagis. Jag frågade Amanda var hon ska gå nästa år, dvs på vilken avdelning. “Jag ska gå på Fjärilen” säger hon då klockrent. Vi bara gapade och Amanda blev förstås jättestolt. Jag tror minsann att språkfen besökt henne under natten.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar