onsdag 23 september 2009

Sprängda gränser

Eftersom jag bara får gå till BVC varannan månad med mitt miniatyrbarn men ändå absolut bör väga henne en gång per månad (lite motsägelsefullt i min värld) så tog jag en sväng om ovan nämnda ställe igår. Vågen visade på… 7080 gram! Vi har sprängt sjukilosgränsen! Och vad mer är- hon har passerat Amanda i viktligan. Vid samma ålder vägde Amanda ynka 6,8 kg så i jämförelse så är Felice värsta tungviktsdrottningen. Det är faktiskt första gången sedan födseln som Felice är tyngre än Amanda vid samma ålder. Personligen tycker jag att Felice nu borde ha kvalificerat sig för ett OK i rumpan och bör sluta betraktas som “kurvsvikare”. Jag skulle tro att hon gjort ett rejält hopp på kurvan nu även om jag saknar bevis för det. Och jag tror att vi har havregröt med mycket olja att tacka för detta.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

4 kommentarer:

  1. Hej kusin! Vad roligt att läsa din blogg :) Jag blev tipsad av Suzanne:) Hoppas att man får se dig någe framöver! Kram från Kusin vitamin, Victoria

    SvaraRadera
  2. Hej! Fantastiska bilder du tar! Jag googlade på välling dispenser och hamnade här. Har du köpt/hittat nån sån? Jag letar nämligen! Kanske kan du skriva en rad i bin blogg!
    Tack på förhand! /Fru Norée

    SvaraRadera
  3. Åh, visst syns det att lillan har blivit lite bebisrund & go, precis som det ska va :O)
    Hoppas vi snart får se henne!

    Kram
    Camilla& Nova

    SvaraRadera
  4. Hej Victoria, vad kul att Du hittat hit! Hoppas allt är bra med Dig och att vi ses snart! Kram S

    Fru Norée: Tack för komplimangen! Ett inlägg med bild finns nu att beskåda i bloggen!

    Camilla: Ja, nu är hon lite rund, eller hur!

    SvaraRadera