söndag 27 september 2009

Veckans asgarv

Telefonen ringer på djursjukhuset och sköterskan svarar.

- Ja hej, det är så att jag har blivit biten av min hund och jag tänkte att ni ju kanske kan sånt där.

- Jaha… menar du att vi kan det där med aggressiva hundar och vad man ska göra med dem?

- Nej, nej, nej, alltså det kan jag. Jag tänkte att ni förmodligen är ganska vana vid det där med hundbett.

- Hmm… Du har ringt till ett djursjukhus och vi sysslar med djursjukvård, jag tycker att det låter som om du ska ringa till en läkare.

- Men vadå, är det inte vanligt med hundbett hos er? Det trodde jag.

- Du borde verkligen ringa till en läkare om du blivit hundbiten.

- Jaha, men jag trodde verkligen att ni var bra på sånt här. Men tack då. Hej.

ko-skratt

Undrar om personen ifråga ringer bilverkstaden då hon blivit påkörd av en bil också, de borde ju kunna det där med bilar menar jag.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Inte så begåvad kanske. Hjulet snurrar men hamstern är död så att säga...

    SvaraRadera