torsdag 10 september 2009

Tungvrickande


Bä bä litte laam, halle ålle oull
Ja, ja säne ban, ja sätte oull
Fänne fåtte fa, sönne ooo oo
Tå pa oumpo, lillebor

Så lät det i bilen på väg till Masken imorse. Amanda skrålade för full hals och trots en intressant diskussion på P3 så kände jag mig tvungen att skruva ner radion och njuta av skönsången från baksätet. Ja, vad säger man? Bra försök i alla fall. Och för övrigt, vem sjutton lägger in ord som "helgdagsrock" i en barnvisa?? Det är ju som gjort för att barnen ska misslyckas och bli utskrattade av sin föräldrar. Nu skrattade jag inte högt, jag småfnissade bara lite bakom ratten. Kanske var det för att hämnas som Amanda lite senare sa "Mamma på semester". Jahaja, det är det jag är. Hmmm.... Undrar just vem som lärt henne detta? Någon som inte har småbarn kanske.

Fårfoto Anders Björkman/Vbm

2 kommentarer:

  1. Haha! Här har vi en förenklad version:

    Bää bää iiita amm
    Jaaa jaaa
    Uuulll

    Blir intressant att se hur versionen utvecklar sig.

    /Annika

    SvaraRadera
  2. De är för söta de små liven!

    SvaraRadera