tisdag 3 november 2009

Gamma Luggluss

Sötaste lilla Mandan. Vi har skypat lite ikväll och först ut var farmor och Kevin i England. Jag frågade Amanda om hon ville prata lite med grandma. “Ja, plapa Gamma Luggluss”. Vi kallar henne Grandma Douglas, eg helt utan anledning eftersom Amanda bara har en Grandma. Mamma kallas ju mormor och inte Grandma Westling. Av någon anledning har det dock blivit Grandma Douglas och idag fick vi för första gången höra Amandas egen tolkning av orden. Så sött! Jag tror till och med att Gamma Luggluss själv blev lite rörd. Amanda var också väldigt besviken över att inse att morfar inte låg och vilade i gästrummet som hon trodde. Då jag berättade att han åkt med planet blev hon jätteledsen, grät en skvätt och tyckte att “Morfar inte åka planet”. Att det var för sent att förbjuda flygplansresan förstod hon inte. Så det var bara till att skypa Belarus också innan Amanda var nöjd. Nu sover hon sött i sin säng och ska förhoppningsvis inte behöva störas av andnöd igen.

kgd121a-758419

1 kommentar:

  1. Jag blir både varm och rörd av Amandas känsloyttring.Tänk om vi vuxna hade samma kontakt med våra känslor - detta att skiljas är ju att dö lite grann.För visst är det så!
    Tack för att du säger Belarus istf Vitryssland.
    Det ger en annan image av "mitt favvoland"
    Morfar

    SvaraRadera