måndag 16 november 2009

Mannen med (noll) koll på traditioner

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En för stunden bortglömd liten incident från lördagens bröllopsfest dök precis upp i mitt minne och jag fick mig ett gott skratt på nytt. Då bröllopstårtan skulle avnjutas skars sedvanligt den första biten upp och placerades på en tallrik som lämnades över till brudgummen. Denne vände sig då helt sonika om och lämnade fatet vidare till den första bröllopsgäst han fick syn på. Langen går! Personen som fick tallriken med den åt brudparet vigda tårtbiten var på vippen att sätta skeden i den då resten av flocken gäster likt en dålig Hollywood-skräckis skrek “Neeeej! Gör det inte!”. Mattias, en mycket generös man med något mindre koll på traditioner.

1 kommentar:

  1. Jag kan ju tillägga att det var JAG som var den bröllopsgästen :-). Var så himla tårtsugen att jag utan att tveka hade satt i min biten om jag hade hunnit....

    SvaraRadera