måndag 30 november 2009

Nu är de här!

Jag är så lycklig, så lycklig! Idag då jag tittade in i mitt och Amandas akvarium så fick jag syn på något som rörde sig under en av palettcikliderna. Yngel!!!! Kärleksynglen som vi hoppats på sedan jag helt impulsivt köpte paret för några veckor sedan har nu kläckts. Det är så fascinerande att se hur paret vallar runt sina små bebbar i akvariet och attackerar minsta tillstymmelse till fisk som försöker komma i närheten.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Mamma och pappa Palett, och till höger om dem ses ett gäng alldeles nykläckta yngel!

Vill också passa på att gratulera min kollega Annelie och hennes Stefan som också fått smått. De tyckte dock att det räckte med en liten, lille Mattias som såg dagens ljus (fast det var nog rätt mörkt klockan 05:00) igår. Grattiskramar från oss till Er båda och till Jonas som blivit storebror!

1 kommentar: