torsdag 12 november 2009

Virus bortskänkes

Som ett litet straff för att jag gnällde om vaccinationsrutinerna så vaknade jag igår med ond hals och under dagen steg min kroppstemperatur från ynka 36,9 på morgonen till 39,3 innan jag kapitulerade och stoppade i mig en Alvedon och en Ipren (bästa vänner de där två för Er som ännu inte testat kombinationen) under eftermiddagen. Fortfarande 39 grader idag och känner mig som skrutt. Jag skulle kanske kunna tänka mig att stå ut med att vara sjuk igen, trots att det bara är en månad sedan min halsfluss, om det inte vore för att om ganska exakt två dygn ska jag sitta i en kyrka och se en av mina bästa vänner i vacker bröllopsklänning. Hur ska detta gå?? Kan ju tillägga att jag inte heller är färdig med mina kläder och att det fortfarande är lite att fixa med bröllopspresenten. Stressad är bara förnamnet.

Så nu mina kära bloggläsare förväntar jag mig att någon anmäler sig frivillig och tar över detta lilla virus ett tag (kan vara svinis, vem vet). Jag kan till och med tänka mig att ta tillbaka det efter helgen, redan söndag kväll kanske om det är nödvändigt. Men just nu måste jag bli kvitt det.

sjuk

2 kommentarer:

  1. Hade det rört sig om en annan helg hade jag anmält mig som frivillig om du sedan tagit tillbaka eländet på måndag förmiddag. Men just denna helg ska min kära morfar fira sin 90:e födelsedag och den vill jag inte missa!

    Så jag hoppas att någon annan kan vikariera för dig eller att det visar sig vara ett 42 timmars virus som är puts väck på lördag morgon! Hur som helst -krya på dig!

    //Annika
    www.jonika.nu

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att viruset skiftar bärare ASAP!!!!

    SvaraRadera