söndag 8 november 2009

Veckan i korthet

Måndag: PU-samtal med bossarna, en del löften som jag verkligen tänker se till att de infrias då jag efter nyårsklockorna har tystnat åter är på jobbet till 100%. Oplanerat arbetspass 12-21, ett antal mindre missöden vilket gjorde att jag kom hem slutkörd och irriterad på mig själv. Aldrig mer “Jag ska bara”.

Tisdag: Sanslöst trött efter att ha spenderat halva natten på akuten med en liten Amanda med falsk krupp. Hade mitt årliga möte med frisören och gick därifrån med en sisådär 25 cm kortare hår. Valuta för pengarna!

Onsdag: Hemmadag med tjejerna. Mandan för krasslig för att åka till Masken. Sean arbetade med trädgårdsprojekt och vi höll oss inne i värmen.

Torsdag: Planerat arbetspass 8-17 på akuten. Träffade på en stackars vovve som blivit släpad 1,5 km efter en taxi. Stackars 80åriga matte helt förtvivlad. Oklart hur det gått för hunden. Ryser i hela kroppen då jag hör talas om sådana här saker. Möte med polsköterskorna på lunchen, reklamationssnack.

Fredag: Sean hade hela dagen vigd åt trädgårdsprojekten och jag, Mandan och Felicen roade oss på egen hand. Införskaffade en algätare till mitt guldfiskakvarium och ångrade genast att jag städat bort alla alger dagen dessförinnan. Håller tummarna för hans överlevnad. Kunde inte heller låta bli ett par palettciklider vilka fick följa med hem till Amandas akvarium. Nu hoppas vi på massvis med små kärleksyngel!

Lördag: Trädgårdsprojekt igen för utvalda delar av familjen Douglas-Göransson. Storshopping på Coop och en tur till CRT zoologiska för att införskaffa en liten grotta till palettcikliderna. Seans fantastiska potatismos till middag.

Söndag: Fars Dag. Grattis alla pappor! Har firats med dammsugning och ett besök av Amandas nya kompis Thilda med familj. Amanda och Thilda röjde järnet i lekrummet, hoppade hoppborg och lekte i bollhavet. Vi andra åt kladdkaka och drack kaffe. Mycket trevligt.

 

På det hela taget en mycket lyckad vecka. Allt i trädgården är inte färdigt, men allt är inte ofärdigt heller. Amanda mår mycket bättre och imorgon blir det Masken igen. Sean ska börja jobba igen imorgon efter en veckas semester. Ordningen återställd. Veckan som kommer innehåller en hel del att se fram emot. En middag på Vapiano, en ny träff med Thilda och ett bröllop. Härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar