fredag 24 april 2009

Early bird

Vem har bestämt att småbarn ska vakna så fruktansvärt tidigt på mornarna? Vem har programmerat dem? Varför kan de inte bara sova någon timme till? Varför ska jag höra små tassande fötter på golvet ute i hallen klockan 06:00? Då har jag god lust att bara dra täcket över huvudet och försvinna en stund. Ögonlocken är blytunga och det känns som om jag har ett helt sandtag i ögonen. Amanda lycklig som få men någon leksak i handen, pigg som en lärka. Hon har ingen som helst startgrop att ta sig ur på morgonen utan så fort hon slår upp ögonen så är det full kastrull. Felice och jag är lika trötta båda två och gör vårt bästa för att försöka slumra medan Amanda får kolla på morgon TV. Imorse var det dock inte TV som gällde utan hennes små stapelbara burkar i alla möjliga färger. Dessa hamnade i både mitt och Felice huvud ett antal gånger tills vi till slut gav upp, kapitulerade och gick upp.

Nu har Amanda precis avslutat sin andra flaska välling (hon åt inte vidare värst mycket till middag igår) och nu är HON trött. Tänk istället om vi alla kunnat sova till 7, då hade vi varit pigga och glada nu. Men det förstår man visst inte då man är 2 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar