fredag 17 april 2009

Röda terrorister


Idag har jag agerat Sandra veterinär igen, det var ett par månader sedan sist. Det var dax för årets valpkullsbesiktning på Tollarbos kennel. Sex små röda terrorister huserade i köket när jag och Annika anlände till Ösmo. Ett par timmar senare hade samtliga passerat utan anmärkning. Och jag måste säga att för varje besiktning jag gör hos Louise så blir jag mer förtjust i rasen. Jag var absolut inget fan av tollare vid min första kontakt med Louise hundar, men de har helt klart vuxit hos mig. Nu är jag till och med så pass övertygad om deras trevlighet och allroundegenskaper att jag har placerat dem på en "Topp 10 möjliga raser i framtiden" lista. Detta gäller dock enbart Louises tollare, då psyket och hälsan hos rasen är allt annat än jämnt enligt min mening. Vi får se om det trillar in någon tollare här om en 5-10 år. Annika försöker dock övertyga mig om att sheltie är det självklara valet vid byte av ras. Själv har jag jättesvårt att se mig själv tillsammans med något annat än Borderterrier, men visst skulle det vara kul att testa något annat en vacker dag.
Väl hemma i Haninge igen var det dax att ta en tur till centrum. Kläder inför morgondagens "40 års fest" behövde inhandlas. Gissa om det är lätt att hitta festkläder som lämpar sig för amning... Nu blev det någon slags kompromiss med en klänning som går att dra ner. Jag får nog amma lite i skymundan dock eftersom det knappast går att amma diskret i denna utstyrsel. Först och främst ska vi dock se om vi får stanna på festen. Amanda ska nämligen vara hos Sarah och det är första gången vi lämnar henne till annan person än mamma. Jag tycker att Sarah är modig som tagit på sig detta och vi är beredda på att rycka ut och hämta liten skrutta om det skulle behövas. Felice har fått undantagsbiljett till festen så henne behöver vi inte oroa oss för.
Nu dax för lite mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar