onsdag 15 april 2009

Have mercy!


Det plingade till i telefonen lite tidigare ikväll. Inte ont anandes svarade jag och i andra änden hördes min kära svärmors ljuva stämma. Efter lite artighetsfraser så kom hon då till det verkliga ärendet: "Är det OK då om vi kommer sju stycken till dopet?" Det var allstå ställt som en fråga men tonfallet angav mer ett påstående, typ "Vad kul det ska bli att ses i juni igen, och by the way så har jag med mig sex personer till". Det första som dök upp i huvudet var "Nej för f-n, maximalt tre personer och jag vill välja vilka!" men konstigt nog hörde jag mig själv säga att "Jo visst, det går bra. Bara Ni löser transportproblemet från flygplatsen." Herregud, hur ska detta sluta??? Ska redan nu sätta upp mig i kö till någon lämplig vårdinstans efter Midsommar. Vårdgarantin kommer att bli min bästa vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar