måndag 27 april 2009

Stilla ro

Sedan knappt ett dygn tillbaka är det sådan lugn och ro i huset. Alldeles tyst och lugnt. Inga vredesutbrott över att det är fel film på TV, ingen spaghetti som flög över köksbordet igår, ingen "in the nightgarden" tortyr och inget tjat om kakor. Jag och Felice kunde ta ett långt bad igår kväll medan Sean snickrade färdigt på trappen. Nu ska det bara spacklas och målas, mamma får nog agera barnvakt någon mer gång.

Imorse kunde jag lugnt somna om då Sean åkt till jobbet, medveten om att jag med största sannolikhet skulle få sova ett antal timmar till utan att bli väckt. Och mycket riktigt så var det jag som väckte Felice vid 9:30 då jag tyckte att jag sovit färdigt. Hundarna hade inget emot en sovmorgon så de var tysta och snälla. Jag skulle kunna vänja mig vid detta. Tur att Amanda kommer hem om en stund så att jag inte går och blir lat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar