onsdag 22 april 2009

En kopp kaffe och en glad bebis



Succé! Amanda sov hela natten. Först klockan 06:00 hördes en liten röst "Dadda!" och därefter en liten snyftning innan jag lyckades ropa till henne. Och så små tassande fötter in i vårt sovrum. Hon klättrade upp i sängen och så ett jätteleende "Heeeej bebis". Hon är så förtjust i sin lillasyster och blir lika glad varje gång hon får syn på henne då de varit ifrån varandra en kortare eller längre stund. Jag tyckte att 06:00 var alldeles för tidigt för att släpa mig upp ur sängen och med Felices stöd slumrade jag vidare medan Amanda tittade på Dora. Jag fattar helt enkelt inte varför det är så populärt. Dora är ful, Dora är töntig som slänger sig med engelska uttryck och Dora har en jättejobbig röst ("Vi gjorde det! Vi gjorde det!"). Men Amanda sitter som klistrad och det är väl huvudsaken. Det enda programmet som är värre är "Svampbob Fyrkant". Får det verkligen räknas som barnprogram?? En äcklig liten svamp som gör massa konstiga saker och spelar flöjt på sin näsa. Usch, han är otäck, det är vad han är! Men även han går hem hos min lilla dotter. Vad är det för fel på Fem Myror? Repris, tack!

Till slut lyckades även Amanda somna om och jag drömde om delfiner som simmade omkring runt mig i något Medelhavsland (drömmer ofta om delfiner, riktigt angenämt). Vaknade med ett ryck vid 8-tiden och insåg att nu blev det bråttom. Amanda skulle bara hålla Felice hela tiden så det var inte helt lätt att byta blöjor och fixa fram kläder. Till slut hörde jag signalen för 8:30 Nyheterna och då tog jag en unge under varje arm och sprang nerför trappen. Välling, kissa Ilia och så iväg till Masken. Bara liiiite försenade steg vi innanför dörrarna. Amanda var som vanligt glad att se Gunilla men tittade suspekt mot Birgitta (sjukvikarie) och undrade var "Maiiii" (Marie) var.

Väl hemma blev det frukost för mig och Felice och sedan promenad till centrum för att sätta in Amandas födelsedagspengar på banken (hon har ett betydligt mer välfyllt sparkonto än övriga familjen). Ilia kissade ungefär 400 gånger och nu är vi hemma igen. Felice sover i vagnen och Ilia leker dingo i trädgården med ett tuggben. Och jag dricker kaffe och bloggar. En riktigt mysig onsdag.

Sarah, nu befinner Du Dig 10000 meter uppe i luften i en avlång ståltub med motorer. Avundas Dig inte, men ikväll kring 19-tiden lokal tid så vill jag gärna byta plats med Dig! Ha en fantastisk semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar