torsdag 30 april 2009

Trevlig Valborg!

Precis hemkomna från Valborgsfirande i Lissma Park, Amandas och Felices första. Valborgselden är väl kanske inte den största jag sett. Faktiskt så tror jag att vi ska vara glada att den fortfarande brann då vi anlände åtta minuter efter sju (brasan tändes visst kl 19:00), men en Valborgseld är det i alla fall. Och vi luktar rök hela familjen, så visst har vi firat Valborg! Dock måste jag säga att efter mina år i Uppsala så känns det som att det inte riktigt är Valborg om man inte bevittnat forsränningen i Fyrisån och champagnegaloppen i slottsbacken. Men detta fick duga idag.

Amanda tittade med stora ögon på elden och upprepade "Titta juuus, titta juuus". Efter en stund utbras hon: "Manda blåsa!". Gullungen! Hon älskar att blåsa ut ljus och ville visst göra en insats här med.
Det fanns en hel del suspekt folk i parken. Eller suspekt och suspekt, men de var lite anders så att säga. En del MC-folk och en del lite äldre gubbar med folköl och nätbrynja. Men så fanns allt det där andra också: tombola, korvkiosk, ponnyridning, hoppborg, karusell och ett band som spelade lite dansbandsmusik. Amanda var den enda som dansade! Och så fanns det godisremmar som vi naturligtvis inhandlade. Amanda fick en med regnbågsfärger och hon var mäkta stolt över sin rem.

Tänk vilket Valborgsväder vi haft. Jag minns alla år då vi kavade runt i leran på åkern i Gröna Dalen och frös så vi skakade. Mer än ett år har vi dessutom haft snö både på Valborg och första maj. Men idag har det varit en helt underbar dag! Trevlig Valborg, allihop!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar