måndag 20 april 2009

Svärmor till salu

Alltså, detta är inget skämt. Även om jag önskar att det vore så. Seans mamma hade tydligen ringt tidigare idag och infomerat Sean om att hon visst begått ett litet misstag då hon bokade biljetterna inför dopet. Vi visste att hon planerade att mormor och morfar skulle stanna här en vecka, och det vore ju OK. Mormor Greenwood är rätt så gullig och morfar Greenwood är min stora idol (vi skulle ju döpa vår son till Colin efter honom men eftersom vi fått två döttrar så blev det ju lite klurigt, därför fick Felice heta Colleen i tredje namn istället). Nu förhåller det sig dock så att hon "råkat" göra fel då hon bokade, så de ska vara här i TVÅ veckor. Alltså, jag tror jag ger upp. Jag pallar inte att ha gäster här två veckor i streck, och detta i anslutning till ett dop. Det blir favorit i repris från tiden kring Amandas dop och det är banne mig inget skoj. Sedan må sällskapet vara hur trevligt som helst. Jag tror jag ska lägga in mig på hälsohem efter detta. Eller på psyk. Jag har ju haft funderingar kring ett eventuellt tredje barn i framtiden men detta vore helt klart ett rimligt skäl att avstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar