fredag 24 april 2009

Så där ja

Strax efter att jag avslutat föregående blogginlägg hittade jag Amanda så här i soffan:

Så naturligtvis fick jag väcka henne för att vi skulle komma iväg i tid till Masken. Ställer mig återigen frågan "Varför?". Nu är säkert Amanda trött och grinig på dagis (förskola bla bla) och jag är mer död än levande. Felice då? Jo, hon sover som en stock i vagnen ute på tomten:



Jag, Felice och Ilia har varit på en promenad i det underbara vädret. En riktigt zoologisk promenad blev det. X antal yra fjärilar, många vackert sjungande fåglar, en ekorre som skuttade från gren till gren (och en Borderterrier som trodde att hon kunde klättra i träd...) och två vitgumpade rådjur som blev skällda på. Jag hade vinterjackan på men den åkte av efter halva promenaden. Jag plockade lite nytt, grönt gräs till mina sköldisar och kunde inte låta bli att tralla lite för mig själv. Nu är det vååååår! Jag älskar verkligen vinter och snö, men det är ju något speciellt med våren. Ilia har precis kommit in och flåsar som ett ånglok. Hon är en soldyrkare utan dess like men med svart päls (som börjar bli lite grå på sina ställen) så blir det varmt! Gulligaste vovven!

Nu ska jag sätta mig i solen med en kopp kaffe och min trädgårdsbok. Här ska planeras inköp av växter! Dock blir det inte dax att plantera förrän nästa år :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar