tisdag 8 februari 2011

If…

Precis lagom till Felices tvåårsdag så trillade det in 30000 kronor på hennes konto från försäkringsbolaget. Detta är en slags invaliditetsersättning för hennes diagnos, celiaki/glutenintolerans. Egentligen är det ju inte pengarna det handlar om, jag hade betalat betydligt mer än så för att hon skulle få vara frisk. Men det känns ändå skönt att försäkringsbolaget ställer upp i ett sådant läge som Felice hamnat i. Förhoppningsvis kommer pengarna henne till nytta då hon blir äldre. Jag har bara gott att säga om If där vi har våra försäkringar. De lever verkligen upp till det de skryter om, dvs snabb och personlig hantering av skadeärenden. Fast någon kör som sjunger “Don’t you worry ‘bout a thing” har vi inte sett till förstås.

if

3 kommentarer:

  1. Hm, sån tur har inte vi haft, Gunnar har ju en cp-skada som upptäcktes först vid 1,5 år och Agria (höll jag på att skriva) TryggHansa har undantag på allt som rör hjärnan... Men, som du skriver, pengarna är inte det viktiga. (Och vi hade ju tur som fick försäkra honom innan skadan var känd, nu skulle det vara jättesvårt).
    /Cissi igen

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju fint det där med försäkringar. Det finns fler undantag än regler känns det som. Amanda fick vi inte försäkra alls hos Länsförsäkringar eftersom hon var "högriskbarn" genom den förlossningskomplikation som uppstod. Att hon sedan var friskförklarad av hela expertisen på Huddinge det sket liksom Länsförsäkringar i. If tog dock emot henne med öppna armar så numera har vi alla försäkringar hos dem.

    Så tråkigt med Gunnars CP-skada, hoppas att allt är bra med honom i övrigt.

    SvaraRadera
  3. Och jag med.
    Efter att ha hört den osannolika ursäkten för att inte försäkra Amanda- ett helt otroligt friskt coh sunt barn- sa jag upp mina försäkringar hos Länsförsäkringar.
    Flyttade dom till If.
    Jag har (tyvärr) måst utnyttja dom - utan problem, med ett seriöst bemötande från If.
    Låter som reklam men faktum är att det är rejäl skillnad.
    Morfar

    SvaraRadera