fredag 18 februari 2011

Kompromiss

Båda våra tjejer älskar att borsta tänderna, vilket ju är oerhört tacksamt. Jag har hört massor av skräckhistorier om hur folk försöker borsta tänderna på sina vilda ungar. Mina kommer springande som skållade råttor då man nämner ordet tandborste och sedan står de och hoppar på stället innan det äntligen är dags att få bissingarna borstade. Senaste tiden har dock fröken “Jöja sämm” (=göra själv) beslutat sig för att hon ska sköta även denna syssla på egen hand. Jag är dock stenhård, jag borstar först och därefter kan det bli tillåtet att själv styra tandborsten. Men försöka duger ju, förstås. Varenda morgon talar Felice om att hon ska “Bossta sämm” och jag får säga “Jag börjar, sedan får Du borsta själv”. Senaste tandborstningen blev dock en riktig prövning av tålamodet.

Jag bossta sämm

Nej, jag börjar, sedan får du borsta själv

Ja böjja!”

Nej, jag börjar

Ja böjja, sa jag!”

Nej Felice, JAG börjar

Jag böjja efter mamma

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA  Kompromisser duger

1 kommentar:

  1. Ha ha underbart!
    Så där har Emma också gjort ibland. Dem känner att de får lite rätt i alla fall .-)
    <3

    SvaraRadera