tisdag 19 oktober 2010

Hej då, Burschi

I söndags åkte den sista sålda valpen, lille Tisalia You Had Me At Hello “Burschi”. Han har väntat och väntat på att hans nya ägare ska komma hem från sommarvistelsen i Österrike och ta med honom hem till Trondheim. Och i söndags var det alltså dax. Eva och Hermod Petersen kom för att hämta sin efterlängtade lille “gutt”. Namnet Burschi betyder visst “liten pojke” på österrikisk tyska (mor min tyckte dock att det mest lät som “Bullshit”…). Burschi kommer att få ett underbart hem och ska dela sin tid mellan Trondheim och Österrike. Eva och Hermod har mångårig erfarenhet av många olika hundraser och jag är säker på att de kommer att lyckas bra med Burschi. Eva ringde igår kväll och meddelade att de kommit hem och att resan gått bra. Hon var så imponerad över Burschis lugn och stabilitet. Jag hoppas att jag valde rätt valp åt dem.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Jag är så glad över mina valpköpare som alla har hjärtat på rätta stället. Jag hade inte kunnat haft mer tur med de som valde en Tisaliavalp! Kvar hemma är nu lilla Lava och hennes systerdotter Garbo, Tisalia My Precious, som vi inte riktigt vet var vi ska göra av. Som så mycket annat så löser det sig nog. Det känns i alla fall skönt att äntligen få städa bort valphagen och börja leva ett mer normalt liv igen. För stunden är jag inte så sugen på en ny valpkull, men snart är det ett nytt år med nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar