torsdag 21 oktober 2010

Tungvakt sökes!

Nu börjar det bli dax att hitta någon som kan vakta Amandas lilla tunga, för senaste dagarna har det ramlat ur en del mindre charmiga uttryck som jag helt och hållet tänker skylla på hennes far. Igår blev hon till exempel lite lätt irriterad på någon av hundarna och utbrast “Fockin dog”. Tur att Grandma Douglas är på Aruba för annars hade hon nog svimmat. Imorse vid frukostbordet kom en anan kommentar som fick mig att sätta yoghurten i halsen. Hon läste i en tidning och började peka på olika böcker som hon tyckte var fina. Rätt som det var sa hon “Fan va roliga de är”. Jag trodde förstås att jag hörde fel, men hon upprepade glatt sin mening på min begäran. Jag förklarade för henne att man inte får säga “fan”, precis som man inte får säga “bajskorv” annat än på toaletten. Jag vet inte om poletten trillade ner, men hoppas kan man ju.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Inte så oskyldig…

Fast det kommer en del skojiga uttryck från henne också, som igår då vi skulle försöka hitta en parkeringsplats på den överfulla Coop parkeringen (de invigde intilliggande köpcentrum “Port 73” igår och vi var inte ensamma om att göra en visit där). Hon tittade på bilarna som backade och trixade omkring en stund innan hon ljudligt suckade fram ett “Come on, people”. *fnissar*

1 kommentar: