måndag 4 oktober 2010

Tisalia As Good As It Gets

Här är hon, vår “keeper” från sommarens valpkullar:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Hennes fullständiga namn är Tisalia As Good As It Gets (mycket bra film för övrigt) men hon kallas till vardags för “Lava”. Det är Amanda som har döpt henne och jag tycker att namnet är riktigt fint så det fick bli Lava. Dessutom är det kort och bra att ropa och lätt för tjejerna att lära sig uttala. Eller, borde vara kanske jag ska skriva. För Felice har sin alldeles egna variant på “Lava”. Hon heter visst “Bebi Lola” om man frågar Felice. Jag kommer bara att tänka på “Her name was Lola, she was a show girl” så fort hon ropar på lilla valpen.

Hoppas nu att vi valt “rätt” valp bland alla 13. Hon är i vilket fall som helst grymt söt, världens gladaste och mest sociala lilla tjej och dessutom har hon en jättefin rödbrun färg som jag hoppas ska få vara kvar åtminstone till viss del. Alla Bordrar bleknar dock i färg under sitt första år, så hon blir väl “råttfärgat gråbrun” lagom till nästa sommar, men förhoppningsvis med viss rödton.

Om någon är bra på holländska kan jag varmt rekommendera Lavas kullbror Pojke’s blogg: http://borderwalksthefells.blogspot.com/

Lava har ingen blogg utan får låna ett litet hörn på denna istället.

1 kommentar:

  1. Va fin hon är och vilket jättefint namn hon fått!!!
    Måste få komma och pussa på henne snart!... när?
    Inte i morgon ;-)

    SvaraRadera