tisdag 19 oktober 2010

När olyckan är framme

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAJag hade knappt hunnit fram till jobbet igår då telefonen ringde och Sean berättade att Amanda gjort sig illa på dagis och att jag skulle ringa dem så fort som möjligt. Mardrömssamtal. Jag hann förstås tänka hundra hemska tankar om hjärnskakningar, brutna ben och stora köttsår innan Sean hann berätta vad han visste. I normala fall kanske man kan leda sig till att tro att det inte är så farligt om den som berättar låter lugn och stabil på rösten. Detta gäller dock i allra minsta grad Sean. Han låter nämligen alltid lugn, oavsett vad som inträffat. Om så Forsmarks kärnkraftverk skulle utsättas för ett terrorattentat så skulle han hålla sig lugn och trygg tills motsatsen var bevisad (dvs tills han skulle återfinna sig själv sönderfrätt av radioaktivt avfall i en utbränd talltopp). Sean lyckades i alla fall få fram att hon hade gjort sig illa i munnen och att jag behövde ringa dem. Jag hade inte rätt telefonnummer men fick till slut tag på personal på en annan avdelning. Hon skulle vidarebefordra till Amandas avdelning att de skulle ringa mig på mitt direktnummer. Då 10 minuter passerat utan att någon ringt ringde jag förskolechefen och fick då tala med en pedagog på Amandas avdelning. Amanda låg då lugnt och sov men tidigare under förmiddagen hade hon lekt med några kompisar bland stubbar och plankor och på något vis hade en planka studsat och slagit upp ett jack i hennes tandkött. Hon hade varit ledsen men inte förtvivlad och nu hade det slutat blöda. Jag lovade att hämta henne så snart jag kunde men det var ju ingen större brådska eftersom hon låg och sov.

Då jag hämtade Amanda var hon glad som en lärka och verkade inte alls ha ont i munnen. Hon hade ätit lunch utan att det gjorde ont vilket förstås var positivt. Hon visade utan tvekan upp sin skada.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Imorgon klockan 9:25 ska vi besöka tandläkaren och få en bedömning av eventuella skador på tänderna. *ryser* Dessutom upplyste tandläkaren mig om att detta måsta anmälas till försäkringsbolaget så nu sitter jag med skadeanmälan framför mig. Stackars tappra Mandan, hon är en liten olycksfågel. Utöver jacket i tandköttet så har hon en snygg blåtira över vänster öga som ingen av oss vet orsaken till.

1 kommentar:

  1. Usch vad det ser ont ut. Men tänk positivt och var glad att det inte tog tex i ögat..
    Kan du ha med Amanda på jobbet!? Så spännande för henne! Då vill hon kanske vara sjuk oftare :=)

    SvaraRadera