måndag 1 februari 2010

Hög tid

Så där ja, då var det ny månad. Februari. Nu är det HÖG tid för Er alla som fortfarande har kvar julpyntet att låta det krypa tillbaka in i tysta vrårna. Nu får tomtarna vila en sisådär 10 månader innan de åter får visa sina små anleten i fönster och på hyllor. Egentligen tycker jag nog att vi redan passerat gränsen för när tomtarna bör ha förpassats in i sina lådor, jag menar vi måste ju tänka på att de behöver sin vila inför årets stora uppdrag. Man vill ju inte slita ut dem liksom.

Jag har för övrigt lite svårt saker som inte avlägsnas i tid. T ex skyltar med information om “Folkrace på Högstabanan 25-26/7” som sitter kvar en bra bit in i september, eller julmarknadsskyltar i mitten av januari. Har man bemödat sig om att sätta upp skyltarna så får man helt enkelt ta ner dem då de spelat ut sin rätt, eller hur? Detta gäller förstås även alla mäklarskyltar för fastigheter som för länge sedan bytt ägare (förstås inte de skyltar som sitter i direkt anslutning till fastigheten utan snarare de som sitter vid en infart till ett visst område). En del hävdar att det är en form av gratisreklam, men jag tycker mer att det är ett bevis på slapphet från företagen ifråga.

Februari månad, ja. Felices månad. Om exakt en vecka fyller hon ett år. Jag minns så väl denna tid förra året. vi gick och väntade och väntade, eller snarare speedade på med allt som skulle fixas innan den stora entrén. Jag hade ju kallt räknat med att gå över i alla fall fyra dagar som jag gjorde med Amanda, så en dag innan beräknat tog mig på sängen minst sagt.

Månaden för oss börjar inte helt oväntat med sjukdom. Jag är förkyld och har feber, Sean är förkyld och har ont i örat, Felice hostar så att hon nästan kräks och Amanda hostar rätt bra hon med. Kunde ju har börjat bättre för oss, men efter en tuff start så kanske det sedan bara blir bättre. Man kan ju hoppas i alla fall. Veckan innebär nämligen en hel massa aktiviteter. Jobb, veterinärmöte på jobbet, mera jobb, kurs fredag-lördag och så ett ettårskalas på söndag. Oj, oj, oj. Bäst att krya på sig å det snabbaste.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Underbara vinter!

1 kommentar:

  1. Hjälp! Är det redan dags för 1-års kalas!? Det stämmer verkligen att barn växer i raketfart...

    Grattis i förskott Felice och krya på er allihop!

    //Annika
    www.jonika.nu

    SvaraRadera