fredag 19 februari 2010

I’m loving it!

Så många uppgivna röster jag har hört idag angående detta vita landskap som bosatt sig utanför våra fönster. Folk är trötta på snön, de hatar kylan, de vill trolla bort varenda snöflinga från Malmö till Happaranda, de undrar varför de flyttade söderut då de tydligen lika gärna hade kunnat stanna i norr, de har skrapat bilrutor till förbannelse och de ska nog mest sannolikt åka ifrån detta deprimerande skitväder och bege sig till varmare ort. Det är bara jag som står kvar i mitten som någon överhurtig, totalpositiv liten skitunge. Jag älskar vintern! Jag jublar över snön varenda dag! Jag kan inte se mig mätt på de fantastiska vita drivorna utanför fönstret och jag önskar inget hellre än att snön stannar kvar minst en månad till. Det är vintermånad, gott folk. Det är bara att gilla läget. I februari är det inte vårsol och tussilago i diket, det är inte en kaffe latte på balkongen och solskyddsfaktor i fejset. Det är vinter! Det är alla andra år som det varit fel, fel, fel, fel, fel. Det är nu det äntligen är rätt och ingen kunde vara gladare än jag. Det är ljust ute även mitt i natten, hundarna är rena efter promenaden, bilrutan behöver inte alls skrapas (eftersom vi har garage…), man blir inte blöt om fötterna då det är långt till smältgrader och det är allmänt ljuvligt ute!

snö

2 kommentarer:

  1. Alltså jag har ju klagat lite på snön men jag håller med dig, hellre så här i en månad till än slask!

    SvaraRadera
  2. Jag är ju inte särskilt förtjust i snö från början men håller med dig delvis. Hellre snö som ligger länge än att det blir plusgrader och slask som sedan fryser till igen. Om och om igen. Det är skönt att hunden är ren och lycklig efter promenaderna -han är lik husse och älskar snön! Ebba är inte så impad av allt vitt men det är lättare att få med henne med sig om hon får åka pulka, det är ju roligare än att sitta i vagnen!

    SvaraRadera