fredag 24 juli 2009

Bebis uthyres

Den här lilla sötnosen uthyres till lämplig person under ett dygn eller två. Orsak: bebisens mamma behöver sova. Hon må se väldigt liten och rar ut, och det är hon för det mesta också. För det mesta gäller dock för stunden inte nätter. Hon somnar gott omkring klockan 22. Sedan sover hon 2-3 timmar och därefter börjar det. Hon vaknar av en eller annan anledning, vill ha mat, äter, somnar, flyttas bort av mig, vaknar igen, vill amma mer, somnar, flyttas, vaknar, äter, bajsar, får nya blöja, vill amma igen men får inte, gråter, blir arg, väcker Amanda, får nappen, vill inte ha nappen, vill amma, får till slut amma för att vi ska få sova, har då kommit på att hon är vaken och ska snacka... Så här höll vi på i två timmar i natt från 00:30 till 02:30. Då hon äntligen somnade så började regnet att vräka ner vilket förstås skrämde totalt slag på stackars Ilia. Det lugnade sig efter en stund, men då tog åskan vid. Det finns få saker som skrämmer Ilia mer än åska. Klockan 03:00 inatt var jag beredd att gå ut och sova i bilen.

Det som händer nu är att Felice förstås är helt slut efter att ha härjat på halva natten. Hon har därför varit tokgrinig hela morgonen och har nu förpassats ut i vagnen med sin kära kanin. Jag tror att hon har somnat för det är väldigt tyst där ute. Nu skulle jag också vilja gå och lägga mig (Ni vet det där med att den trötta mamman ska sova då barnet sover), men det går förstås inte eftersom jag har en tvååring som är hur pigg som helst och som inte tillåter att jag går och tar igen mig. Ljuva småbarnstid...

2 kommentarer:

  1. Det går bra att skicka guddottern hit när som helst!

    SvaraRadera
  2. ..och kan inte Sarah så är hon välkommen till Värmland och solstaden.

    //Annika

    SvaraRadera