tisdag 7 juli 2009

Grönt är oskönt



Stackars lilla Felice. Eftersom jag äter dubbla antibiotika pga infektionen kring tandroten så går det inte att undvika att även Felice behandlas med dessa. Och jag tror att de små pillrena börjar ta ut sin rätt på bebisens lilla mage. De senaste dagarna har hon varit betydligt mer gnällig och olycklig än i normala fall. Hon kanske inte är världens nöjdaste barn i vanliga fall heller, men så här brukar hon inte vara. Vi får dessutom byta blöja x antal gånger varje dag och det som kommer ut har ändrat karaktär och är numera grönaktigt. På nätterna är hon jätteorolig, kastar sig runt och sover max 30 minuter i sträck innan hon vaknar och ska amma. Detta har resulterat i att jag ser ut som ett levande spöke och känner mig som om jag inte sovit på hundra år. Tänk, en helg på spa med bubbelbad, färsk frukt och champagne (inte ett sådant där hälsospa alltså) skulle inte sitta helt fel nu... Men, mest synd är det om Felice förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar