fredag 10 juli 2009

Man får det man betalar för


Oundvikligen är det så. Det skulle vara mycket trevligare om det inte vore så i alla lägen, men gång på gång så bevisar livet att det är just så. För ett par månader sedan så var vi på IKEA och de hade riktigt billiga orkidéer. Naturligtvis kunde jag inte motstå att köpa i alla fall en (är så glad att min självbehärskning hindrade mig från att gå loss på fler). Hur ofta får man en fyrstänglad orkidé för 79:-??? Inte särskilt ofta. Och tur är väl det, eftersom denna fyrstänglade skönhet är bemängd med ullöss!!! Riktigt vidriga små kryp som ser ut som små mjölbeklädda skalbaggar. Och de har inte disciplinen att hålla sig till en orkidé, nej de har invaderat flertalet av grannorkidéerna också! Skit-IKEA! Det är första och sista orkidén jag köper av dem.

Bild på de små sattygen:

Bilden är inte på mina små sattyg, den är googlad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar