onsdag 8 juli 2009

Summa sumarum

Summering av helgen samt de senaste dagarna: mycket, mycket trevligt. Warnholtzarna återvände till Skåneland sent måndag kväll. Denna gången känns det i alla fall som om vi hunnit umgås en hel del. Tre hela kvällar blev det eftersom de bestämde sig för att åka hem så sent på måndagen. Jag önskar verkligen att vi inte bodde så långt ifrån varandra. För hur man än vrider och vänder på det så är det en väldigt lång resa mellan våra hus, kanske ffa då man har små barn med sig i bilen. Och det gör ju att man inte ses så ofta som man skulle vilja. Och när vi väl ses så är det ju ofta bara någon dag. Nu blev det i alla fall flera dagar och det känns som om vi lärt känna lilla Nova också, vilket känns jättekul! Amanda är helt bestämd över att Nova heter Ada. Fråga mig inte varför, det bara blev så. Hon övade först lite på namnet "Lola, Lona... Ada!" och sedan var det klart. Nu sedan Ada åkt hem så sitter hon och tittar på bilderna på datorn och pekar "Ada!". Ja, nu vet Ni i alla fall vad Ni ska döpa nästa lilla till, och Ni gillar ju korta namn så det ska väl inte vara något problem ;-)
Vi kan dock inte hjälpa att avundas lite över att det är Ni som fått ett barn som äter och som (i normala fall) sover middag flera timmar... I vilket fall som helst så är hon helt ljuvlig och tänk vad mycket skoj våra tjejer ska ha framöver!



I måndags var det dax för tandläkaren igen. Hon såg så nervös ut, stackaren, då hon hämtade mig i väntrummet. Så fort jag berättat att jag återfått mitt liv så byttes det ängsliga ansiktsuttrycket mot ett brett leende. Hon hade haft mycket huvudbry över mig de senaste dagarna och funderat över en plan B om antibiotikan inte verkade hjälpa. Nu behövdes inte plan B, i alla fall inte än. Vi diskuterade fram och tillbaka och kom fram till att inte röra tänderna något mer nu. Jag har fått tider i augusti att rotfylla tänderna och så hoppas vi att de håller sig i skinnet tills dess.
.
Igår jobbade jag på kvällen. Jag har lovat att jobba 16-21 tisdag- och torsdagkvällar i juli för att underlätta för mina kollegor. Det finns nämligen inga tider att boka till våra patienter vilket innebär att folk får göra dubbelt arbete eftersom djuren ändå måste ha hjälp. Nu kan jag avlasta lite. Enda kruxet är att jag får jobba utan sköterska. Men vadå, själv är bäste dräng väl? Det gick i alla fall bra, och jag var i tid nästan hela kvällen. Just kvällsmottagningarna är ganska trevliga. Folk kommer ofta efter jobbet vilket innebär att de inte är så stressade som de är dagtid, så är man lite försenad så brukar det inte innebära något problem. När jag kom hem så rullade Morden i Midsomer och då insåg jag plötsligt mitt misstag: Vem lovar att jobba tisdagkvällar i juli??? Allsång på Skansen OCH Morden i Midsomer!

1 kommentar:

  1. TACK för en underbar långhelg! Vi hann riktigt stadga oss och kände oss som hemma lagom tills det var dags att ta farväl. För inte alltför lång tid hoppas vi. Kul att få lära känna era två goditar lite på riktigt och inte bara via bloggen. Men nog kändes det som att vi redan träffat Felice, tack vare alla foton.
    Kramar från Camilla, Patrik & Nova

    SvaraRadera