onsdag 22 juli 2009

Dou.... glass!


Amanda har varit med mig ute i trädgården och rensat ogräs. Eller snarare, jag har rensat ogräs och Amanda har varit i vägen för fallande brännässlor. Den numera fredliga grannen Tina har lånat ut såväl arbetshandskar som en gigantisk sax för att jag inte ska göra mig illa på nässlorna. Hon passade även Felice en stund medan jag kapade nässlor och lupiner (djävulens påfund). En riktigt bra granne, med andra ord. Hur som så bestämde sig Amanda efter en stund att det skulle vara skoj att bada lite i jorden kring min äppelträdsallé. Det blev duschen nästa efter jordbadet. Amanda älskar att duscha, så det var inga problem. Hon fick sitta och leka en stund i duschen medan jag ammade och bytte på Felice. Lagom tills jag var färdig ropade Amanda att hon var färdig. Men att gå ur duschen hade hon ingen lust med. Jag höjde då rösten lite och sa: "Amanda Douglas, gå ur duschen". Amanda sken upp som en sol "Glass!". Sötnosen.

1 kommentar:

  1. mmmmmmmmmmmmmmmmlet me join you , make you feel real good

    SvaraRadera