torsdag 16 juli 2009

Värsta grymma tjejen

Igår kom min mamma på besök i Kolartorp. Med sig hade hon varsin body till tjejerna. Tänk att Coop kan ha så fina kläder ibland! Både jag och Amanda blev störtförtjusta över bodysarna som hade värsta grymma trycken. Amanda skulle givetvis ha sin body på sig på en gång, något annat var otänkbart. Hon tyckte att även Felice skulle prova sin men vi lyckades stoppa hennes framfart lite. Så här söt är den i alla fall (och även personen i bodyn, förstås).



Värsta coola krokisen!
.
Jag fick lite välbehövlig avlastning en stund då mamma tog med båda barnen på promenad till Coop en sväng. När mamma är här är det nämligen en sak som är jätteviktig: det ska ätas glass! Igår var Amanda nog inte ens särskilt sugen på glassen eftersom hon bara hade smakat lite, men glass skulle hon ha ändå. Medan ekipaget var på Coop så motionerade jag min "lasouse" lite, dvs dammsög. Den blev så proppmätt att jag var tvungen att byta påse. Då jag får lite tid över så ska jag designa egna dammsugarpåsar, för jösses vad där finns pengar att tjäna. Jag tror att vi brukar betala dryga hundralappen för 4-5 påsar. Med två barn och tre hundar så går de åt som smör i solsken. Alla billighetsmärken passar inte till min Miele. Det är också en grej, när nästa "lasouse" ska inhandlas så ska jag kolla vilka påsar man kan köpa och se till att inte handla en som kräver "märkespåsar". Eller så gör jag slag i saken och skaffar en centraldammsugare. Det skulle förmodligen löna sig ganska snabbt.

Mormor och Amanda leker favoritleken "Lilltåa"
.
Idag har jag fortsatt på temat effektivitet. Jag har tvättat en maskin tvätt, dammsugit övervåningen (orkade inte det igår), städat två akvarier och gjort en ugnspannkaka med bär som vi precis mumsat i oss större delen av tillsammans med lite vaniljglass. Sommarlunch.


Nu ska jag göra slag i saken och byta om. Sedan är det dax att bege sig för att rädda lite sjuka djur. Trevlig kväll, gott folk!

3 kommentarer:

  1. Vad fin!!! Sån vill Nova också ha... eller hennes mamma vill att hon ska ha. Få se om vi hittar till COOP någon dag...

    SvaraRadera
  2. Den var verkligen kalasfin!
    Vill ha recpetet på din ugnspannkaka, min blir alltid så tunn.

    Jihooo det går att skriva kommnetarer!

    SvaraRadera
  3. Hemligheten är matlagningsyoghurt, men Du ska få hela receptet sen.

    SvaraRadera