måndag 20 juli 2009

Man ska aldrig sluta drömma

Amanda har ju varit hos mormor sedan i lördags kväll. Igår ringde mamma och meddelade att Amanda var riktigt krasslig, över 39 graders feber och inte på topp. Mamma hade varken febertermometer eller Alvedon för små individer. Lyckligtvis ryckte min kära vän Sarah ut och bistod mamma med både det ena och det andra. Vi diskuterade hur vi skulle göra, antingen skulle mamma köra hem Amanda till oss eller så kanske jag skulle åka till Kungsängen och sova där. Lite besviken blev jag, jag hade ju så sett fram emot att få slänga mig i soffan på kvällen efter väl förrättat arbete. Bara ha ett barn hemma under natten och med all säkerhet få lite sovmorgon måndag morgon innan jag skulle åka till Kungsängen för att träffa mina kära vänner. När jag kom hem vara Amanda mycket piggare och vi bestämde att hon skulle vara kvar hos mormor och jag skulle inte åka förrän måndag, som planerat. Jag och Felice somnade i soffan framför något dåligt program (varför måste alla bra filmer börja 21:00??? många av oss behöver sova vid 22 och då har de precis börjat. Nej, 19:30 är en bättre tid!).

Natten har inte varit någon höjdare. Felice har haft ont i magen, vändit och vridit på sig i sängen, bajsblöja mitt i natten och till slut fick hon nappen tidigt imorse då jag tröttnat på att amma. Äntligen skulle jag få sova djupt. Jag hann nog knappt tänka det förrän jag hörde att högt, brummande ljud. Jag väntade på att det skulle sluta, men det blev snarare högre och högre. Till slut förstod jag, det är grannarna som påbörjat sin utbyggnad och håller på att bila bort sin betongaltan. Vet Ni hur det låter då man bilar i betong? Det är helt omöjligt att sova till det ljudet, hur man än försöker. VARFÖR börjar man klockan 07:00 i semestertider??? Det är säkert helt lagligt, men man kan väl ha lite medkänsla med sina grannar? När vi dränerade så bad vi killen att börja efter 8:00 om möjligt, för att folk skulle få sova. Och det var inte i semestertider. Själva störs ju inte grannarna av detta eftersom de inte är hemma.

Ja, det var den hett efterlängtade sovmorgonen det. Drömma går ju. Nu ska jag packa bilen full med bebis och hundar och åka till Kungsängen.

2 kommentarer:

  1. Stackars Amanda, tur att hjälpen fanns på nära håll. :)

    Vet mycket väl hur det låter när man bilar i betong (alla lägenheter i grannskapet stamrenoverades förra året) och det är inte något diskret oljud... Fy så nonchalanta grannar, de kan ju tänka sig att folk är lediga i juli...

    //Annika

    SvaraRadera
  2. Tack, du är bäst, förutom att du är livsviktig för mig som vän, så vet jag inte hur jag skulle klara mig utan dina veterinäriga råd!!! Nu verkar India må bra i alla fall.
    Tack för i går, vi måste ses snart igen. Den rosa ÄR din, jag bara lånar lite :-)
    kram

    SvaraRadera