fredag 19 november 2010

Aptitretande?

Efter dagislämningen imorse så åkte jag förbi ICA Maxi för att köpa lite Risoni till min matlåda (fredagsmys på jobbet idag…). Eftersom vi i princip alltid handlar på Coop (fast ICA Maxi egentligen är mycket fräshare och har ett större sortiment) så är det lite kul att gå runt och botanisera bland hyllorna och se vad man kan tänkas hitta. Deras glutenfria utbud är många gånger större än Coops och de flesta glutenfria produkter köper vi där. De har dessutom en större vegofrys än Coop där man kan hitta massvis med produkter från favoriten Hälsans Kök, alltid påligtliga Quorn samt ICA’s egna vegovaror. Ibland har de också någon udda vara som inte går att hitta på andra ställen i Haninge, till exempel Vegobacon (ja, det låter helskumt men det smakar faktiskt riktigt bra). Idag knatade jag förbi frysdisken som vanligt och vem stirrar emot mig från frostens näste om inte självaste Anna Skipper! Hennes tryne fanns på några slags vegostrimlor (tror jag det var men jag kan ha fel eftersom jag helt tappade konceptet då jag stirrade rakt in i hennes ögon). Jag antar att det faktum att Anna Skipper fanns på produkten är någon slags försäljningsargument men för mig fick det totalt motsatt effekt. Hade jag haft någon som helst aptit innan så var den puts väck efter att ha betraktat Anna Skipper en stund. Huvva!

anna skipper

1 kommentar: