onsdag 10 november 2010

Snufkin

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vad sägs om mitt senaste fynd? Är han inte helt underbar, Snusmumriken? På engelska heter denne lille filur tydligen Snufkin :-)

Stolen köpte jag på “Varning för barn”-mässan som jag bevistade i Malmö i helgen. Jag fick syn på den och blev handlöst förälskad. Då jag såg priset på den så var saken klar- Snufkin fick följa med hem. 200:- kostade han, näst intill gratis! Normalpriset var 500:-, så mässrabatten var skaplig. Jag var lite lätt orolig för hur jag skulle få med honom hem, men lyckligtvis hade han en identisk tvilling som låg förpackad omonterad i en kartong. Amanda älskar stolen medan Felice är lite mer tveksam, det verkar som om hon är lite skrämd av hans stora ögon. Om jag hade haft fyra armar hade jag köpt med mig ytterligare en stol föreställande annan Muminfigur. Jag tycker dessa små möbler är helt ljuvliga. Nu ska jag bara hitta en fin plats till Snusmumriken och lära hundarna att hans skor inte är tuggleksaker…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar